cohong gym

Tuesday, December 16, 2008

Petumbesaran

Masuk hari ni dah hampir 2 bulan aku train untuk menambahkan berat dan saiz badan. So far aku dah berjaya menambah lebih dari 10 kilo berat dan saiz badan pun dah bertambah besar. Aku berpuas hati terhadap keberkesanan traninig dan supplement yang aku ambil.

Ketika bermula proses training tersebut, aku mengambil beberapa jenis supplement. Selain dari Whey protein dari brand Optimum Nutrition dan Dramatize, aku juga mengambil weight gainer dari brand BSN dan Universal. Selain dari supplement tersebut, aku juga mengambil beberapa jenis supplement tambahan yang namanya di rahsiakan hahahahha.

Walaupun terseksa dengan proses tersebut, tapi aku berpuas hati dengan hasilnya. Cuma ada satu je masalah. Aku kena beli seluar baru pasal yang lama dah ketat kat area perut dan peha. Baju pun kena pakai yang besar sikit. Kalau dulu aku pakai seluar saiz 30-31, sekarang aku kena pakai saiz 32-33. Kalau aku pakai T-shirt, nak pakai pun susah, kalau nak bukak baju lagi seksa. Nasib baik ada Murni. Dia yang tolong tarik baju pasal selalu tersangkut. Aku tak bole nak bukak sendiri, kalau cuba jugak, aku takut baju koyak nanti.

Duit pun jadi masalah jugak. Untuk beli supplement tu, aku kena berbelanja lebih dari biasa. Whey, Weight gainer dan supplement rahsia sedikit mahal. Nasib baik aku beli dari member, so dapat la harga murah sikit. Kos untuk sekali beli ada dalam 600-800 ringgit. Untuk 3 bulan ni, aku kena beli beberapa kali semua supplement tersebut.

Walaubagaimanapun, aku lebih dari puas hati.

Training aku akan tamat pada 20/1/2009. Aku plan untuk start diet dalam bulan 3.

33 Comments:

  • Sahabatku Cohong,
    Aku cadangkan kamu supaya pakai kain pelekat mcm zaman dulu.Hilang segala masalah saiz seluar.
    Jika ada lagi masalah,silalah hantar emel ke Dubai dgn kadar segera!
    :)

    By Blogger Zulkifli Ramli, At 3:09 PM  

  • hahahahah alamak bang, takkan aku nak pakai kain pelekat kat opis. Pelik la pulak orang lain tengok. Macam lepas bersunat je hahahaha

    By Blogger cohong gym, At 3:22 PM  

  • He he.Cohong,boleh sahaja.
    Aku dah aktifkan blog satu lagi utk hal-hal aku,bukan band.Dtg lah melawat. ha ha

    By Blogger Zulkifli Ramli, At 4:29 PM  

  • Roger. I am on my way there hehehe

    By Blogger cohong gym, At 5:03 PM  

  • Aiyo cohong! Bila saiz seluar membesar, baju makin ketat, ttu tandanya ko makin gemuk hahahaha!!! Yg murni pergi tarik baju ko bukannya pasal sempit, tapi pasal nampak sangat lemak kat badan ko tu..aiya..dia saja cakap dia tarik baju sebab nampak sempit sbb dia nak jaga hati ko! Kang dia lari pulak kat aku! hehehe

    Kalau ko dah takde duit beli supplement tu, ko beli je la telur 2-3 tray! Jimat lagi!

    By Anonymous Anonymous, At 11:43 PM  

  • hahahhaha aku tau kau jeles dengan pembesaran badan aku sekarang hahahha.

    Aku makan telor 3 tray satu minggu. Itu mana cukup, supplement pun kena beli jugak. Duit ada ke or duit tak de ke, still kena beli jugak hehehehe.

    Tapi serius Mid, strenght dan stamina pun meningkat dengan mendadak. Kau bole rasa badan kau membesar

    By Blogger cohong gym, At 1:17 PM  

  • besar kalau tak cute apa guna?? Gile la ko ni..kalau kau simpan duit tu beli kereta lagi faedah. Dapat juga ko bawa murni pi Tasik Titiwangsa. Tapi serius la, aku nak elakkan supplement la. Aku cuma nak beli lipo6 je balik. Ko rasa ok tak? Aku tak nak badan besar sangat, takut aku masuk kategori heavyweight lak. Setakat lightweight dengan welterweight tu aku ok lagi... Yg dlm tournament baru2 ni, aku tersalah masuk division. Patut masuk lightweight, tapi tersilap masuk welterweight.

    By Anonymous Anonymous, At 4:31 PM  

  • Lipo6 memang ok. In fact aku recomend untuk buang lemak.

    tapi kau kena ingat juga, bila kau kurangkan berat badan, pada masa yang sama jugak strenght kau akan hilang. So aku takut kau akan jadi semakin tak kuat.

    Pada aku yang membuatkan badan berat adalah lemak yang berlebihan yang tersimpan kat bawah kulit. Kalau badan ada muscle, pada masa yang sama badan akan menolak lemak keluar untuk dipenuhkan oleh muscle. Percaya la kat aku, badan kau takkan jadi berat sangat. Dalam bina badan di malaysia, 90 kilo dah bole masuk kategori heavyweight, berapa banyak orang disekeliling kita yang beratnya melebihi 90 kilo tak la besar mana pun. Tapi kalau bodybuilder yang 90 kilo, sangat-sangat besar. Itu menunjukkan muscle takkan membuatkan badan berat.

    By Blogger cohong gym, At 8:07 PM  

  • cohong, ape kata ko amik je berat bdn aku skit, ada lebih 15 kilo ni, aku pn tak tau dh nk letak mana... atas dh besar, tgh pn dh besar, bawah lg la besar

    By Anonymous Anonymous, At 8:21 PM  

  • hahahhaha awak semakin membesar ke Incik Rompakan? Jangan la asik makan and tido je. Sepanjang pengatahuan aku, kau memang pemalas nak berexercise. Kau kawin pun belom, takkan nak boroi dah. Badan kena maintain bang. Setakat nak turun berat badan, tak perlu pegi gym. Kau pegi clubbing pun dah cukup. tapi jangan la pulak kau bantai mimum setiap hari. Masa kat club tu, kau joget la sampai pengsan. Itu pun sejenis exercise jugak

    By Blogger cohong gym, At 10:14 PM  

  • cohong, aku nak tanya ni. aku konpius skit je. hang dan penat2 gain weight and size tp lam bulan 3 ni hang nak diet balik??? diet tu utk pe plak? takan bagi kecik blk kot? he he he kalau 90 kg pun dah heavyweight, aku yang terlebih dr 90 kg ni katagori apa ha??? hah ha ha super heavyweight kot!!! aku mkn tak banyak mana pun. 3 x je sari. pagi tghari malam. tapi sume tu nasi ha ha ha. siap 2 3 pinggan lagi kah kah kah

    By Blogger doremon, At 12:05 PM  

  • Aku rasa nanti sure kau pakai bra saiz 36d

    By Blogger Unknown, At 1:53 PM  

  • jgn kan bra, g-string warna pink pun dia boleh pakai!!! HAHAHA!

    By Anonymous Anonymous, At 3:40 PM  

  • cohong.. ni citer murni tarik baju ngko ni mcm aku pernah dengar dalam kisah nabi yusof dan zulaikha la.. ngko punye citer ni version mana satu ek?

    By Blogger Ifila Saila, At 3:51 PM  

  • art@doremon.. hang tu xleh masuk kategori heavyweight. sbb hang automatically masuk kategori 'overweight'! hehe..

    kat kolej assiddiq jugak bagus, hari2 tgok hang panjat tangga 4 tingkat pegi balik bilik.. exercise lah tue..

    By Blogger Ifila Saila, At 4:08 PM  

  • lippy,bilik aku tkt 3 je la. tingkat pat tu bilik cohong!!! siap ada tulih hung hing society lg kat pintu. tapi walau pun tulih nama kump gengster tu , aku masuk jugak sbb nk baca komik pree kah kah kah kah.

    cohong, hang baca lg ke raja rimba kui kui kui

    By Blogger doremon, At 5:05 PM  

  • Mon,
    Masa tengah buat saiz, muscle membesar. Pada masa yang sama jugak, lemak pun bertambah. So, diet adalah untuk membuang lemak. Tapi yang paling susah masa diet ialah untuk mengekalkan saiz badan. Biasanya bila diet saiz badan mengecil. Untuk kekalkan saiz tu, kita kena makan banyak lean protein dan jauhkan diri dari simple carb macam nasi, mee, roti, gula etc. Biasanya kita hanya makan pasta dan oat pasal benda-benda ni adalah complex carb yang perlukan masa yang panjang untuk dicerna di dalam perut. Hasilnya, kita tak akan rasa lapar sangat.

    Kalau untuk untuk saiz, aku biasanya makan 5 kali sehari. Tapi bila time diet aku akan makan setiap 2 jam sehingga pukul 8 malam. Pastu stop makan. Kalau makan 3 kali sehari, setiap kali 2-3 pinggan, memang badan kau bole mencecah kategori super duper heavy hahahahhahaha. Atau bak kata Lipi, kau dah masuk kategori Overweight hahahahhahah.

    Aku dah stop baca Raja Rimba. Dah tak larat nak follow. Cerita melampau sangat. Ada ke watak yang dah mati bole hidup balik. Mana aci. Aku tak puas hati sampai terus stop baca. Sekarang ni aku cuma baca Jejak Wira & Pedang Setiawan. Selain dari tu aku download One Piece, Naruto & Bleach.

    Qamjat,
    Sekarang sudah 43D hahahahahhah

    Bajau,
    Setahu aku, kau sorang je yang pakai G-string kaler pink hahahaha. Aku tak pernah ada g-string kaler pink. Tapi kalau kaler lain tu banyak la hehehehehe

    Lipi,
    Aku punya version tak sama dengan version Nabi Yusoff. Aku punya version jauh menyimpang dari version tu hehehehhe

    By Blogger cohong gym, At 11:23 AM  

  • menyimpang tak pa lagi cohong, jangan meNYONSANG sudah la ha ha ha ha

    By Blogger doremon, At 12:41 PM  

  • Hahahaha nasib baik tak songsang lagi

    By Blogger cohong gym, At 3:55 PM  

  • G-String kaler pink hang takde. Tapi Bajau cakap hang ada kaler floresence.

    By Blogger HH, At 12:37 PM  

  • hahahha yang kaler florecent tu aku pinjam dari dia

    By Blogger cohong gym, At 12:45 PM  

  • eeee bukan yg itu si Nuar punya ke? ko pinjam tapi lupa nak kasi balik! ish ish ish...

    By Anonymous Anonymous, At 2:36 PM  

  • bukan. aku konpem kau punya. ada tulis nama kau kat situ

    By Blogger cohong gym, At 4:54 PM  

  • issh ish isshh sapa la yg selalu tulis nama kat seluar dlm ye? rasanye ko sorang je kat Kolej As-Siddiq yg buat camtu cohong!

    By Anonymous Anonymous, At 1:29 PM  

  • ishhh aku tak buat benda-benda macam tu. Selain dari kau, ada sorang lagi. Member kita Pie hahahahaha

    By Blogger cohong gym, At 1:38 PM  

  • Yang tulis tu takpe laie. Tapi yang pi ambik tu yang bahaya. Dah tau nama orang lain kat sluar dalam tu, yang die pi ambik apa kehel???

    By Blogger HH, At 1:43 PM  

  • hahaha bukannya sengaja. ter ambil

    By Blogger cohong gym, At 4:09 PM  

  • Akhirnya dia mengaku man!!! Ko memang telah berjaya meng-cross exam si Cohong!

    By Anonymous Anonymous, At 5:19 PM  

  • itu bukan satu pengakuan, tapi hanya satu statement yang dibuat tanpa angkat sumpah. So statement aku tak bole diguna pakai heehehehe

    By Blogger cohong gym, At 11:22 AM  

  • yang jenis tulis nama ni yang suka hantar dobi kat bwh cafe al farouq tue.. tapi biasa benda kecik2 ni org x hantar dobi.. malu kat makcik yg tukang basuhkan tue..!

    By Blogger Ifila Saila, At 9:37 AM  

  • sy training tiap2 hari di gym sminggu.sy amik weight gainer.cara minum masa sebelum main atau lepas main??time bila agk2 bagus??thxxx

    By Anonymous Anonymous, At 2:10 PM  

  • Lipi,
    Yang kecik pun orang hantar gak.

    Anon,
    Kalau kau amik weight gainer, cara yang terbaik ialah 3 kali sehari. Semasa breakfast, tengah hari dan selepas training. Weight gainer adalah untuk menambahkan berat dan saiz badan. So, pengambilan weight gainer sekali sehari tidak akan memberi kesan yang diharapkan. So far weight gainer yang paling best pernah aku ambik ialah BSN True Mass.

    By Blogger cohong gym, At 10:14 AM  

  • By Blogger yanmaneee, At 12:34 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home