cohong gym

Monday, November 10, 2008

Timbalan Presiden UMNO

Ketiga-tiga calon dah layak bertanding. Setakat semalam TS Muhyiddin mendahului dengan 90 pencalonan. Diikuti oleh Ali Rustam. Tapi yang paling kelakar, Mat Taib pun dah layak. Apa cerita ni?

Ada 40++ bahagian yang mencalonkan Mat Taib untuk jawatan Timbalan Presiden. Apa diaorang ni tak reti-reti lagi ke? Kan ke Mat Taib ni kena tangkat kat Australia pasal tak declare cash. Dia terlepas hukuman kerana tak paham bahasa inggeris. Buat malu je, Menteri Besar yang tak tau cakap dan paham bahasa omputih. Atau buat-buat tak paham. Maklumlah, nanti kantoi pulak bawak duit juta-juta.

21 Comments:

  • Pasal Mat Taib, he may not be up to modern Malay standard. But he is from the old school where only Malay and nothing but Malay matters. He still have followers in Selangor and other states especially amongst the kampung folks.

    By Blogger Syamsulfaiz, At 2:34 PM  

  • ooo kira kalau along tak paham arab n dia buat onar di sana tak pe la ek??? buleh camtu? he he he ana pun tak paham arab jugak he he he he

    By Blogger doremon, At 5:18 PM  

  • entah la tapi pada aku dia dah tak relevan lagi. Especially bila dia jadi kaki bodek pada Pak Lah

    By Blogger cohong gym, At 6:02 PM  

  • ish ish ish ..biarla dia bertanding... dah ada pertandingan. mesti ada calon. Tak kirala sebodoh mana calon tu, sekorup mana calon tu, dia tetap calon. Muka confirm masuk newspaper. Tapi bila dia kalah, kita gelak la sampai terkuar kahak hijau!!! hehehe

    By Anonymous Anonymous, At 7:19 PM  

  • cohong, kau sokong sapa?
    melaka = negeri asal
    s'ngor = tpt blajar n bekerja
    johor = negeri asal awek lu hehehehe

    By Anonymous Anonymous, At 9:13 PM  

  • ish ish ish... Mat Taib tu memang tak reti English masa tu. Baru je khatam bukul level 1. Tu pun failed 2 kali.. nasib baik tak kenak buang sebab CG bawah takat 2.0. Nasib baik dia tak pernah tuang kelas.. harap markah attendance je tu bro...

    Aku rasa, kalau Along bertanding lagi masyuk sebab dia buleh kempen yang dia tu sepupu dengan Obama sebelah Sri Lanka.

    By Blogger HH, At 9:50 AM  

  • Bajau,
    memang la tak salah nak bertanding. Lebih-lebih lagi bila dia dah layak. Yang kelakarnya, ada lagi bahagian yang masih sokong Mat Taib sedangkan dia ni dah kira expired.

    Memang aku tak nafikan, masa dia jadi MB Selangor dulu, banyak gak kemajuan yang dia bawak masuk. Aku rasa mungkin pasal tu masih lagi banyak bahagian yang setia pada dia.

    Ada satu teori yang menarik. Mungkin Mat Taib adalah orang yang dihantar oleh pihak-pihak yang tertentu untuk memecahkan undi. Ada pihak yang tak mau TS Muhyiddin jadi Timbalan Presiden.

    Rompique,
    Walaupun aku orang Melaka, aku tak sokong Ali Rustam jadi Timbalan Presiden pasal aku rasa dia tak layak.

    Mat Taib is out of story. Dia paling teruk antara 3 calon.

    Oleh kerana aku lahir kat Johor, pernah sekolah dan tinggal kat sana. Awek aku orang Johor, dan kau jugak kerja kat sana, maka dengan rasminya aku menyokong TS Muhyiddin Yasin heheheh

    Man,
    Tu la pasal. English level 1 pun 2 kali kantoi, lagi ada hati nak bertanding.

    Malangnya, Along tak layak bertanding. Pertandingan untuk UMNO, dia MIC heheheh

    By Blogger cohong gym, At 11:25 AM  

  • Cohong,
    Oleh sebab ko sokong TS Muhyiddin, jadi dengan rasminya aku sokong Along jadi Ketua Pemuda MIC.

    By Blogger HH, At 11:31 AM  

  • jangkaan aku ialah mat taib akan kalah... Muhyiddin jadi TPM,tapi biar kan je la depa nak bertanding, lagi banyak calon maka perwakilan yang mengundi akan lebih suka...

    By Blogger Ziarah76, At 12:42 PM  

  • yang menyokong tu pun semuanya tak pandai english! Silap2 bahasa malaysia pun tak boleh baca!!! Hahaha tengok cohong, bahasa Arab pun tak lepas tapi dapat awek mcm rupa arab! hebat..ada gaya Mat Taib!

    By Anonymous Anonymous, At 1:00 PM  

  • Aku rasa laa bro, kalau la kertas undi dalam bahasa inggeris je mac kelak, aku rasa Mat Taib kalah teruk wo. Mana taknye, penyokong pon tak reti nak baca... ale-ale, pangkah TSM.

    Tapi kalau Cohong yang bertanding, semua kertas undi akan ada translation bahasa Benggali loghat sebelah barat daya. Sebab kalau sebelah timur laut yang dekat2 india, Along buleh baca.

    By Blogger HH, At 2:02 PM  

  • Man,
    apa kata kalau kita calonkan Along jadi presiden MIC. Kasi dia lawan Uncle Samy

    Mutakalim,
    Betul jugak tu. Lagi banyak calon bermakna lagi banyak la diaorang boleh dapat hahahhhaha


    Bajau,
    itu pasal aku hensem, macho dan bergaya hahahahhhaha

    By Blogger cohong gym, At 2:10 PM  

  • Aku dah nak calonkan dah. Tapi kat Kuching, MIC takde branch... aku takut plak kang aku bukan persatuan baru nanti orang cop aku hindraf plak. So, sebelum terjadi apa-apa kat aku, baik ko suruh si Hamid buat Akuan Bersumpah yang dia tu sebenarnya ahli seumur hidup MIC. Baru buleh calonkan Along

    By Blogger HH, At 2:57 PM  

  • Hamid tak leh. Dia tak de ciri-ciri india. Hamid hanya bole join DAP je.

    Kalau gitu, nanti aku syorkan kat member india aku supaya dia orang calonkan Along

    By Blogger cohong gym, At 4:19 PM  

  • Hoi hoi hoi! Aku ahli Pergerakan Puteri UMNO yeeee! kalau korang jahat kat aku, sorang puteri pun korang tak dapat. Nnt aku kasi Shahrizat kat korang baru korang menyesal! Tak pun aku kasi Teresa Kok ... Cohong mesti prefer si Shahrizat hahahahaha!!! Si Man pula suka kat Azalina ... betul tak man?

    By Anonymous Anonymous, At 10:48 PM  

  • hhahahahah aku ok je. Banyak duit woooo. Boleh aku mintak lamborgini ngan superbike hahahhahaha

    By Blogger cohong gym, At 10:17 AM  

  • Mid,
    Selamba ja kau tuduh aku yang suka. Kau yang tergila-gila dengan dia dulu nda mau mengaku. Siap simpan gambar dia lagi dalam wallet. Kantoi!! Yang peliknya.. siap ada gambar Cohong lagi ko simpan... ish ish ish... bertaubat la Mid.

    Banyak lagi gay yang lain.. Si Cohong juga yang kau mau

    By Blogger HH, At 2:17 PM  

  • Man, aku suka ngan Nurul Izzah anak anuar .. tapi Solihin pun suka jugak. Jadi kerana kawan, maka aku biarkan Solihin dgn dia.

    Pasal Cohong pulak, bukan wallpaper handphone ko gambar cohong ke??? hehehe siap ringtone guna suara cohong! auwwww!

    By Anonymous Anonymous, At 3:32 PM  

  • hahahaha korang ni, kalau suka aku pun, tak payah buat announcement satu dunia hahahahhaha. Biarlah ia menjadi rahsia hahahahhaha

    By Blogger cohong gym, At 4:41 PM  

  • i suka u cohong hehehe

    By Anonymous Anonymous, At 8:29 PM  

  • I pun sama hahahahhahha

    By Blogger cohong gym, At 10:32 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home