cohong gym

Wednesday, November 05, 2008

US Presidential Election

UPDATE : Barrack Obama the 44th US President

Buat masa sekarang ketika aku tulis post ni Obama mendahului Mc Cain dengan 207-114. Obama memerlukan Electoral Vote sebanyak 270 untuk mengesahkan jawatan Presiden Amerika. Jika dia berjaya, maka buat pertama sekali dalam sejarah, Black menjadi Mr. Presiden.

Kita dah biasa tengok black presiden kat dalam TV. Morgan Freeman pernah jadi presiden (God pun dia pernah jadi). Tapi reality, kita tak pernah tengok lagi. Dulu, Dr. Martin Luther King kalau dibenarkan dan sempat bertanding, kemungkinan besar dia akan menang. Tapi malangnya dia dibunuh. Ada pendapat yang mengatakan bahawa dia dibunuh oleh CIA yang tak mau black menjadi presiden.

Obama juga menerima ugutan bunuh dari golongan punk tetapi mereka berjaya ditangkap. Anyway, pada pendapat aku, sesiapa saja yang menjadi Presiden US, samada dari demokrat atau republikan adalah sama je. Mungkin cara pemerintahan akan berlainan tapi tujuan mereka sama kerana "the main power" dibelakang setiap presiden adalah sama. Tanpa sokongan dari Israel dan yahudi maka seseorang calon sukar atau mustahil untuk bertanding jawatan tersebut.

Mengikut beberapa penganalisa di US. Pembunuhan Presiden JF Kennedy adalah dipelopori oleh CIA dan Israel. Antara sebab utama pembunuhan adalah kerana keengganan Kennedy membenarkan Israel membangunkan kuasa Nuklear. Sebaik sahaja Kennedy dibunuh, Israel telah diberi kebenaran dan kepakaran untuk membangunkan kuasa nuklear.

Pada pendapat aku, siapa sahaja yang menjadi Presiden US tak penting kerana "War against Terrorist/Islam" tak kan berakhir selagi Negara dan orang Islam tidak bersatu padu.

44 Comments:

  • yes i m of the same opinion cohong. naik la kuda kepang mana pun, jews are still there n perang salib ni takan tamat lagi. he he macam teori illuminati new world order mr adam Weishaupt...

    By Blogger doremon, At 12:38 PM  

  • berita terkini, mc cain admit defeat... obama now the official first black president he he he he. aku seb bek cerah sikit je he he he klu tak aku ngan hang cohong pun leh jd black presiden kot....

    By Blogger doremon, At 1:11 PM  

  • hahahaha nasib baik kita punya kulit kaler cerah sikit je. Tapi kalau hitam pun, tak leh gak jadi presiden. Along yang hitam legam pun hanya jadi presiden parti PAPAN je (Safe Panda Safe the World) hehehehehe

    By Blogger cohong gym, At 1:38 PM  

  • Adat orang melayu, lepas ni ade lah suku sakat mana ntah akan self-proclaim yang die ni kawan dengan Obama masa sekolah dulu. Biasa laa... nak publicity.

    Before orang buat camtu, baik aku start dulu. Obama tu member kpd ayah tiri sebelah mak sepupu belah bapak besan anak buah pakngah datuk aku yang sebelah mak mertua adik angkat bapak mertua aku.

    Kira dekat la tu..!!!! Glamer glamer....!!!

    So, who wants to touch me????

    By Blogger HH, At 1:49 PM  

  • Siut, aku ingatkan aku sorang je sedara dia kat Malaysia. Kau pun sama, Man? So kita ni kira sedara jugak la

    By Blogger cohong gym, At 2:28 PM  

  • Mak aih?? Tak tau plak aku kita ni sedara. Awat hang tak habaq ajak pi hang punya Hari Keluarga? Ko nak makan sorang je ke awek2 cun eh? Cis..... Aku baru sms Obama tadi, die cakap die tak kenal ko la Cohong. Lagipun die takde sedara sebelah Lautan Benggali.

    By Blogger HH, At 2:37 PM  

  • Tu la pasal. Aku tak tau selama ni kita sedara.

    Obama memang akan cakap dia tak kenal aku. Nak jaga keselamatan aku katanya. Takut nanti ada ejen-ejen CIA & Israel datang dari aku. Tu pasal la selama ni aku low profile

    By Blogger cohong gym, At 2:42 PM  

  • ish ish ish korang ni semua silap! Obama tu bangsa bajau. Jadi saudara mara dia org sabah. Korang tgk dia betul2, ada ciri fizikal aku tau! Dia baru chatting ngan aku kat Facebook lepas dia bagi ucapan

    By Anonymous Anonymous, At 2:54 PM  

  • Oye...aku ajak dia gi parti Jahiliyah tu sekali utk celebrate kemenangan dia!

    By Anonymous Anonymous, At 2:54 PM  

  • Hahahahha dia orang Bajau? Kira kau kenal dia la ye? Suruh dia bawak Chics lebih. Aku nak jugak

    By Blogger cohong gym, At 2:58 PM  

  • Mid,

    Selamba je kau tuduh Obama orang Bajau! Orang Benggali pun dia bukan. Tamil jauh sekali. Pegi KK pun dia belum pernah, jangan kata jadi orang Bajau. Naik kuda pun tak reti tu.

    Cohong,

    Aku dah kawtim dengan bro Obama tadi. Die cakap nanti die bawak chics untuk ko. Kalau setakat 10 orang no problem die cakap. Memandangkan sekarang ni election baru reda, logistic dari US agak lebab sikit. So penghantaran Chics untuk aku akan di buat dari Kenya sebab dekat dengan Malaysia. So Dia dah order beberapa chics Kenya untuk ko. Kau sabar je la tunggu.. aku tau kau gersang dah tu.

    By Blogger HH, At 3:06 PM  

  • woit woit hangpa jangan tak tau dulu obama dok jepun wooo, aku tamau la ngaku adik beradik tapi kira member2 gak la masa main aci ligan dulu ha ha ha

    man... seb bek aku tak kenai hang, kalau tak mau aku ngaku memba hang kalau hang sedara ngan obama he he he he he ...

    By Blogger doremon, At 5:06 PM  

  • Laa... bro Obama reti gak main aci ligan eh. Aku ingat dia reti main congkak je dengan aku? Tapi semenjak die lepak dengan cohong dulu, bro Obama selalu pi main kuda yang singgit tu. Ntah menang tah kalah. Tapi yang pasti, dia kalah main snooker dengan aku. Tu yang sampai sekarang dia tak puas hati tu, terus berhijrah ke U membawa hati duka lara.

    By Blogger HH, At 5:18 PM  

  • Yahudi ni memang tersebar dimerata dunia zuriatnya...pecah 13 pada masa dulu, disesatkan Allah, merayau mereka ke serata dunia..itu yang baruĀ² ni ada artikel berkenaan keturunan Yahudi dikalangan bangsa India dan Cina...

    Si Obamam ni pun memang ada keturunan Yahudi dari sebelah mak dia...waktu awal-awal kempen haritu pun dia ada bertemu dengan rabbi yahudi...so memanglah dia ni proksi yahudi...cuma yang lagi teruknya dia ni ialah seorang black...

    kalau black + yahudi + kristian ... aku rasa tonggang terbalik dunia lepas ni...memang la dia nak bawak keluar tentera US dari Iraq...tapi dia mesti parking kat tempatĀ² yg strategik...contohnya Afhgan...senang sikit nak serang iran bila punya tentera di Iraq & Afghan...

    lagipun US sentiasa mengusahakan dan terlibat dgn perang bila eknomi dia jatuh...so ada possibility kita tengok perang lagi tak lama lagi...bukannya apa, industri senjata memang amat lumayan pulangannya...

    By Blogger Unknown, At 5:44 PM  

  • Aku rasa betul la mungkin akan perang lebih teruk sebab ekonomi jatuh ni pun nampak cam plan geng2 international bankers. Lebih kurang mcm masa 1920 dulu. International bankers ni plak nanti mula la offer loan ke dua-dua pihak yang berperang untuk beli lagi senjata - yg dibuat oleh syarikat2 kepunyaan international bankers ni la. Saja je tu depa bagi ekonomi teruk supaya orang mintak loan nak bail out. Seb baik Mahathir sempat kick-out Anwar dulu sebelum dia accept IMF... tu pun kalau betul la kata Mahathir... Obama ni pun entah la. Kalau ikut sejarah, mana2 presiden yang menang (dgn bantuan intl bankers ni la juga) kalau lepas menang cuba melawan, akan jadi mcm Kennedy la yang nak tarik balik kuasa print duit yang ada kat Federal Reserve (yang sebenarnya private corporation kepunyaan intl bankers). So, adakah akan ada perubahan? Harap2 je la kali ni intl bankers tu pun sebenarnya tersilap langkah dan tengah ketandusan akibat rugi banyak. Hehe.. jangan harap.

    By Anonymous Anonymous, At 6:04 PM  

  • Man,
    Chic kenya? Bole jugak la hahahaha

    Mon,
    kau pun sama jugak ke hahahhahaha

    Qamjat,
    Belom pernah lagi dalam sejarah US moden, presidennya tidak mendapat restu dari Yahudi. Yahudi & Israel mesti jadi geng baru bole masuk bertanding. Yahudi sokong dua-dua calon pasal dua-dua calon kena dapat diaorang punya approval dulu. So, sapa yang menang tak penting.

    UC,
    peperangan mungkin tak berlaku secara besar-besaran. Tapi mungkin api peperangan akan dinyalakan di beberapa negara yang memang dalam keadaan kucar kacir. Industri sejanta bernilai beratus-ratus billion setahun. Manyak untung woo.

    By Blogger cohong gym, At 7:43 PM  

  • korang ni ye je ngaku sdara ngan obama... padahal sedara die dulu mmg ada kt UIA tp aku tak tau la kalau cohong knal ke tak....

    By Anonymous Anonymous, At 8:32 PM  

  • alahai korang ni...ckp je dia yahudi ke, melayu ke, tamil ke, yg penting dia menang. Jadi kita ni congratulate la dia. Jgn la kita menjadi mcm pemimpin2 kita yg sekarang ni, bila kalah je, ckp yg bukan2. Hadapilah kenyataan yg dia menang. At least Obama bukan dari parti si Bush. Kalau di McCain yg menang, camne? Mcm Anwar menang baru2 ni, aku pun tak suka dia tapi kenyataannya dia menang. takkan korang nak di KJ pula menang kalau dia bertanding lawan Anwar ari tu?

    Kesimpulannya, Obama org bajau tapi dia lari gi US sebab tak pandai naik kuda!

    By Anonymous Anonymous, At 8:04 AM  

  • Aku sokong kau Mid. Tak kesah Obama ni asal mana. Yang pasti bukan orang Bajau.

    Ni la masalah bangsa kita. Kalau tgk orang lain menang, mesti dengki!! Kalau tak dengki pun, mengaku sedara!! Cerita mak Obama ni ada darah yahudi ke apa ke dari sebelah mak dia, yang ni orang ributkan. Tapi yang sebelah bapak die (kalau aku tak silap) masuk islam, takde plak orang bising. Buat malu company je la.

    Asal ada sikit sedara mana ntah dengan Yahudi, terus cop die Yahudi. Kira kita ni rakyat Malaysia cukup beruntung orang tak cop kita ni kawan dengan Israel.. sebab kita ada PM dulu yang ajak org Israel dtg Malaysia. Imagine kalau orang luar cakap macam tu...

    Aku takde la nak sokong Obama ke Mc Caine ke. Yang penting, die menang cara demokrasi style dorang. Tu negara diorang.. lantak die la sapa menang. Tapi yang kita dok tengok ni, kalau dah menang tu, congratulate la. Walaupun ada fakta cakap die ni karang jadi agen yahudi... well apa kita nak buat dengan kemenangan Obama?

    Kalau kita bising pun cakap yang bukan-bukan, ianya lagi menunjukkan kelemahan kita rather than kelemahan orang yang kita cakapkan. Buat malu sendiri je. Tgk macam Mc Caine, die dalam kempen dok kutuk Obama. Belakang org tak suka die.. jadi laa kalah. Siapa untung??? Aku yang jadi kawan Obama gak untung.

    Ps:- lepas ni Obama nak kasi aku lesen cari minyak kat Iraq. Die kasi duit buat modal. Sapa nak ikut aku???

    By Blogger HH, At 9:36 AM  

  • Rompit,
    Sapa sedara dia? Kalau setakat budak-budak negro, ramai giler. Tak tau yang mana satu.

    Kalau kalau budak melayu yang berketurunan negro, aku kenal la hahaha. Ada dua orang. Adik beradik lain mak, lain bapak. Along negro bahagian selatan Kenya. Yon negro belah utara zimbabwe

    Bajau,
    Barrack Hussein Obama memang deserved to memang. Nasib baik Mc Cain kalah, kalau tak mungkin dia lebih teruk dari Bush. Orang US sendiri pun mengaku yang polisi kerajaan bush sangat teruk dan majoriti tak setuju dengan tindakan dia membanteras keganasan kononnya. Padahal dia yang pengganas paling besar.

    Pembetulan,
    Obama orang arab. Sepupu dengan Obama bin Laden

    By Blogger cohong gym, At 9:59 AM  

  • Salaam.
    Keluarga Obama di Kenya beragama Islam.Ayahnya pun beragama Islam sebelum menjadi Atheist.Datang ke Amerika belajar dan berkahwin dgn ibu Obama yang berkulit putih beragama Kristian.
    Newsweek beberapa minggu lepas ada memuatkan cerita panjang berkenaan Obama & keluarganya.
    Logiknya Obama menang kerana dia cukup ambitious ,sama spt ayahnya dulu.Ayah dan mak dia cerai sebab bapak dia ada lagi isteri di Kenya. ;)
    Ibu dia kemudian berkahwin dgn warga Indonesia dan mereka tinggal di sana beberapa ketika.
    Obama bukan sepenuhnya kulit hitam.Kacukan.Sokongan drpd pelbagai golongan pun kuat.
    Adakah Obama akan mengubah Amerika dan dunia?
    Sama-samalah kita tengok nanti.Apa yg kita tahu dasar luarnya tetap sama.Peruntukan kpd Israel tetap ada.
    Buat masa sekarang,kita berdoalah.Lagipun,Amerika pelabur terbesar di negara kita ni.

    By Blogger Dewangga Sakti, At 10:09 AM  

  • Cohong,

    Kalau nak tipu pun bior betul sikit. Adakah tuduh Obama tu sepupu Obama bin Laden??? OSAMA la bro!! Masa aku lepak dengan Osama haritu ada gak dia cakap, yang Obama tu sepupu dia seblah mak tiri ayah angkat die yang cucu sebelah datuk die sekarang kat KL jadi lawyer.

    E'eh.. kebetulan ko pun lawyer. Ko pun sedara dengan Osama ek?

    By Blogger HH, At 10:25 AM  

  • Man,
    hahahahahahh salah eja lah. Osama dengan Obama kan dekat nak sama.

    Kalau aku anak buah Osama, ok je. Tapi aku tak nak geng ngan dia. Aku cuma nak jadi pewaris kepada harta benda dia yang banyak giler tu hehehehe

    Zoy,
    Presiden Amerika tak kira apa bangsa dan warna kulit akan tetap bersetongkol dengan Yahudi. Cuma kita harapkan polisi yang lebih lenient dari Obama

    By Blogger cohong gym, At 10:31 AM  

  • kau harap je la cohong oii... aku pun nak harap jugak la... harap2 la nama hussein tengah2 nama dia tu bg dia lembut ati sikit he he he. kau pun bukan ada nama hussein jugak ke cohong???

    By Blogger doremon, At 11:34 AM  

  • Mon,
    kita tengok je la nanti macam mana Obama ni.

    Hussein? bila masa pulak nama aku ada hussein? Saddam Hussein ke? hehehe

    By Blogger cohong gym, At 12:06 PM  

  • Cohong,

    Obama = Osama... Dekat ye???

    Kalau tu dekat, ni lagi dekat :-

    Cohong = Gay = Boroi, Haaa.... ni baru la dekat nak sama!! Hahahaha

    By Blogger HH, At 12:21 PM  

  • hahahahah siut

    By Blogger cohong gym, At 1:10 PM  

  • Cohong + Obama = Cobama!

    Cohong + Osama = Cosama!!

    Cohong + Khairy = Auwwwwwww!!!!!

    By Anonymous Anonymous, At 3:20 PM  

  • = COKAI ha ha ha ha

    By Blogger doremon, At 3:39 PM  

  • Wah wah wah... hebat korang kutuk Cohong!! Seronok kengkawan kutuk tuan punye blog! Dia dok tulis cerita pasal US Presidential Election, korang seronok bercengkarama, comment cerita pasal lain... tak buleh jadi ni.

    Cohong, kau talipun cousin hang Osama kasi hantar satu WMD sbijik bagi kat diorang amacam? Oye.. aku lupe plak, Osama punya HP kena bar dah sebab tak bayar telekom 2 tahun.

    Wei, memandangkan new Presiden USA akan naik takhta tak lama lagi, aku harap polisi luar dia agak lembut sikit. Tak macam Bush. Kalau nak marakkan jugak api perperangan di negara bergolak aku rasa ni satu peluang gak ni untuk kita kengkawan. Kita tong-tong, buat bizness AK47 ke, PSG1 ke, AS50 ke. Yang lain tu aku rasa kita tak mampu dulu kot. Yang ni murah sikit. Pakai duit scholar pun lepas!

    By Blogger HH, At 3:49 PM  

  • Man,
    nanti aku kasi hantar bom nuklear. Satu hantar kat jepun satu hantar kat kg sembulan satu lagi hantar kat kau hahahahaha.

    Menarik gak idea kau tu. Kita meniaga kecik-kecik dulu la. bila dah kaya baru kita jual bom yang besar besar. Errrr kuih bom bole jual sekali ke?

    By Blogger cohong gym, At 4:00 PM  

  • Boleh.. asal letak inti nuklear

    By Blogger HH, At 4:46 PM  

  • ko tau ke sembulan tu kat mane cohong?? hahahaha! aku risau ko tak bole bayar kurier servis jee...

    By Anonymous Anonymous, At 7:50 PM  

  • kah kah kah cilakoi punya berak obama, blum pe pe g rahm emanuel dilantik jd ketua staff white house. YAHUDI tu he he he. tu la cohong aku kata dah tabley dok mengaharap tul berak obama ni... jepun dah penah kena bom la dulu tak de hal punye bom la bom la bom la.

    hangpa supply bom ke senapang ke takpa tapi bagi aku supply chics kat tentera US bleh? mau dari mana punya? Dubai pun ada... aiwa aiwa perfect he he he. along pun ada cakap nak volunteer!! biar betula long nio cohong.

    mid, yang kau drooling tu pasai pa? aku tak supply local market la ha ha ha ha

    By Blogger doremon, At 9:58 AM  

  • Haha.. aku supply Cohong je untuk Hamid, sebab Cohong foreigner, datang dari Lautan Benggali.

    By Blogger HH, At 10:24 AM  

  • Man,
    Inti nuklear? roger

    Taste aku memang foreigner je hehehe

    Bajau,
    Aku bole cari kg kau kat dalam google earth. Tak de hal punya. Pos laju murah sikit ehehehhehe

    Mon,
    Tarak heran. Memang dah jadi practice dalam white house mesti ada yahudi.

    By Blogger cohong gym, At 12:54 PM  

  • pasni confirm nama white house ditukar ke BLACK HOUSE! Kalau Cohong pula jadi presiden USA, nama tu jadi GAY HOUSE!

    By Anonymous Anonymous, At 6:10 AM  

  • kalo nko mid jadi presiden???? house apa plak? Full house? ke royal flush????

    By Blogger doremon, At 2:18 PM  

  • kalau amid yang jadi presiden, bukan full house tapi bloodyfool hahahahahhahaha

    By Blogger cohong gym, At 2:43 PM  

  • Kalau Cohong jadi presiden US, Chow Kit road akan berubah wajah ! mungkin jadik macam Sheikh Zayed Road. Rumah lampu merah setinggi 40 tingkat..hahaha

    By Blogger Syamsulfaiz, At 12:35 PM  

  • Kalau aku jadi presiden. Apa kelas main chow kit. Kengkawan semua aku kasi tinggal kat vegas. Setiap hari enjoy & di tanggung oleh kerajaan.

    By Blogger cohong gym, At 2:01 PM  

  • kalau camtu, aku sokong cohongla!! Hidup cohong! Memang ko kuat pembohong!!! Yeaaa!!

    By Anonymous Anonymous, At 7:20 PM  

  • yeaaahaaa hahahaha

    By Blogger cohong gym, At 1:04 PM  

  • By Blogger yanmaneee, At 5:13 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home