cohong gym

Wednesday, November 05, 2008

US Presidential Election

UPDATE : Barrack Obama the 44th US President

Buat masa sekarang ketika aku tulis post ni Obama mendahului Mc Cain dengan 207-114. Obama memerlukan Electoral Vote sebanyak 270 untuk mengesahkan jawatan Presiden Amerika. Jika dia berjaya, maka buat pertama sekali dalam sejarah, Black menjadi Mr. Presiden.

Kita dah biasa tengok black presiden kat dalam TV. Morgan Freeman pernah jadi presiden (God pun dia pernah jadi). Tapi reality, kita tak pernah tengok lagi. Dulu, Dr. Martin Luther King kalau dibenarkan dan sempat bertanding, kemungkinan besar dia akan menang. Tapi malangnya dia dibunuh. Ada pendapat yang mengatakan bahawa dia dibunuh oleh CIA yang tak mau black menjadi presiden.

Obama juga menerima ugutan bunuh dari golongan punk tetapi mereka berjaya ditangkap. Anyway, pada pendapat aku, sesiapa saja yang menjadi Presiden US, samada dari demokrat atau republikan adalah sama je. Mungkin cara pemerintahan akan berlainan tapi tujuan mereka sama kerana "the main power" dibelakang setiap presiden adalah sama. Tanpa sokongan dari Israel dan yahudi maka seseorang calon sukar atau mustahil untuk bertanding jawatan tersebut.

Mengikut beberapa penganalisa di US. Pembunuhan Presiden JF Kennedy adalah dipelopori oleh CIA dan Israel. Antara sebab utama pembunuhan adalah kerana keengganan Kennedy membenarkan Israel membangunkan kuasa Nuklear. Sebaik sahaja Kennedy dibunuh, Israel telah diberi kebenaran dan kepakaran untuk membangunkan kuasa nuklear.

Pada pendapat aku, siapa sahaja yang menjadi Presiden US tak penting kerana "War against Terrorist/Islam" tak kan berakhir selagi Negara dan orang Islam tidak bersatu padu.

49 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home