cohong gym

Monday, December 01, 2008

Kampung

Hari Jumaat lepas aku balik ke kampung. Dah memang aktiviti aku setiap bulan, mesti balik kampung sekurang-kurangnya sekali sebulan.

Lagi pun aku nak tengok mak aku yang kurang sihat. Itu hari dia masuk wad pasal darah tinggi. Tapi alhamdulillah, sekarang ni dah sihat macam biasa. Cuma aku nasihatkan dia control makan dan jangan kerja kuat sangat. Mak aku ni kalau dah start bukak kedai runcit, dia tak tau nak relax. Dia cuma rehat bila time semayang dan makan je.

Hari ahad adalah hari jadi Mak Cik aku. Sepupu aku semua balik. So, kerja aku adalah makan. Best woo makan. Sorang cousin aku ni pandai masak. Memang best kalau dia masak. Aku makan sampai kembong perut heheheheh.

Tapi sebelum tu, dalam pukul 8 pagi. Masa aku nak breakfast. Adik aku yang paling kecik balik dari kebun cakap adik aku yang sorang lagi accident. Aku terus keluar, rupanya dia dah ada kat depan rumah. Adik aku langgar budak kecik. Nasib baik adik aku tak teruk. Cuma luka kat tangan dan sakit badan pasal jatuh. Masa accident, topi keledar dia tercampak, nasib baik adik aku yang paling kecik sempat tahan kepala dia supaya tak terhentak. Aku terus je hantar ke hospital. Mula-mula nak cari klinik swasta, tapi tak de yang bukak lagi pasal masih awal. So kitaorang pegi hospital. Diaorang check kata tak de apa-apa yang serius.

Budak yang adik aku langgar tu baru berumur dalam 5-6 tahun. Memang kat kampung aku dia famous suka main-main kan orang kat jalan raya. Dah banyak kali orang komplen kat bapak dia tapi tak de tindakan. Dah ramai orang yang terkena tapi belom ada yang terlanggar dia lagi. Adik aku dah sound dia 2-3 hari lepas. Cousin aku pun dah sound dia hari sebelumnya. Tapi malang tak berbau, adik aku yang akhirnya terlanggar budak kecik tu. Rupanya budak tu tunggu moto lalu pastu dia terus keluar ke tengah jalan naik basikal dengan tujuan untuk menakutkan penunggang moto. Oleh kerana tak sempat nak brek, adik aku terus langgar basikal dia dan tercampak. Budak kecik tu tak de apa-apa lansung. Siap bole tanya "kenapa abang langgar saya?" Peh menyirap darah aku. Nak je aku terajang budak tu. Nasib baik la dia kecik lagi. Rupa-rupanya, dia ada sedikit short kat kepala hotak dia.

Aku plan nak pegi terus rumah bapak budak tu lepas balik dari hospital. Tapi bapak ngan mak dia tak de. So buang masa je la. Ikutkan hati aku aku nak terajang bapak ngan mak dia sekali. Biar dia ingat sikit supaya jaga anak dia.

Berita adik aku accident cepat tersebar. Kejap je member-member dah datang rumah. Kitaorang pun tak leh nak buat apa-apa. Nak marahkan budak kecik tu, kepala dia tak betul. So yang patut kena marah adalah mak bapak dia. Lepas ni member adik aku mesti sound mak bapak dia, kasi warning sikit

21 Comments:

  • Tak payah sound-sound. Confirm ketegaq! Takyah la bro. Buat letih gak. Tau-tau je lepas sound, kena langgaq lagi.

    By Blogger HH, At 10:19 AM  

  • hahahaha memang pun. Lagipun budak tu ada sedikit tak betul. Aku takut nanti budak tu mati kat tengah jalan je. Nasib baik adik aku tak langgar direct. Kalau tidak, kurang-kurang pun mau patah kaki budak tu. Aku cuma heran, mak bapak dia dah tak sayang lagi ke kat anak diaorang?

    By Blogger cohong gym, At 11:15 AM  

  • Bukan tak sayang, tapi mak bapak pun sama gak tak betul. Kalau diorang betul, sure lama dah diorang jaga anak diorang tu kasi jangan lari keluar tak tentu hala.

    By Blogger HH, At 2:22 PM  

  • Hahahha mungkin jugak. Budak tu memang kerja dia setiap hari lepak kat tepi jalan tunggu orang lalu. Tapi tak semua orang yang kena. Mungkin dia pilih jenis kenderaan yang lalu kot? Lori dia tak pernah try pulak hehehehe

    By Blogger cohong gym, At 3:06 PM  

  • teringat aku kau eksiden motor kat brickfields...adik kau ikut kau kot?

    By Blogger Unknown, At 7:05 PM  

  • hahahha itu cerita lama jat. Aku jatuh naik motor zaymy. Jatuh ngan Pedol. Nasib baik tak kena langgar ngan bas. Kalau tak, cedera parah aku.

    Mungkin dah ditakdirkan dia menjadi orang pertama langgar budak tu. Nasib baik adik aku yang langgar dia, kalau lori yang langgar?

    By Blogger cohong gym, At 7:32 PM  

  • ish ish ish jgn la salah anak, emakbapa yg kena bantai...tak baik tu...cuba check family budak tu kalau2 ada anak pompuan umur 16 - 25 tahun..kalau cantik, sexy dan belum kawin, ko minta je mak bapa dia kawinkan dengan ko utk kasi settle dosa anak dia dgn family ko..

    Yg penting, adik ko selamat...

    By Anonymous Anonymous, At 6:17 PM  

  • Jiran rumah Pak Mentua aku lg best... terkejut aku tengok budak 5-6 tahun (adakalanye 2-3 orang adik-beradik) dok melepak & jejalan atas bumbung rumah dia & rumah org lain. Ok skt dr kes ngko sbb dia tak nyusahkan hidup org lain.

    Bro, aku ingat ngko & family elok jumpe parents & bgtau kes ni dh serius sampai melibatkan kecederaan, nasib tak hilang nyawa. Tp tk mustahil buleh jadik kt sesapa yg lain, at least ngko dh bgtau/sound kt dia...

    By Blogger Iwan, At 2:42 AM  

  • aku ingat mak bapak dia buat taktik busuk nak dapat claim insurance tu.kalo patah riok budak tu, confirm masyuk...

    Cuba ko check susur galur sedara mara budak tu, ada kerja 'tout' legal firm tak?

    By Blogger Abafahim, At 3:51 AM  

  • Bajau,
    Masalahnya mak bapak dia muda lagi. Lebih muda dari kita. Aku kenal adik beradik dia yang lain. Tak de yang cun pun hahahahhaha.

    Betul tu. Yang penting adik aku selamat.

    Midi,
    Peh! lagi power. Dah macam spiderman la pulak, main kat bumbung rumah. Mak bapak diaorang tak kisah ke anak-anak main kat tempat yang bahaya atau diaorang dah tau yang anak-anak diaorang ada special power. So biarkan je anak-anak diaorang develop the power. Macam cerita Heroes.

    Sebelum ni dah ramai dah orang sound parent dia. Bebudak kampung dah saound bapak dia. Tapi tak de tindakan. Kitaorang suspect, parent dia sengaja nak biarkan budak tu kena langgar.

    Ayid,
    Itu pun bole jadi jugak. Since dah tak sayang kat budak tu, must why gunakan dia untuk kaut keuntungan. dapat dalam 1-2 ratus ribu, ok jugak. Bole la pegi shopping hahahahha.

    Nanti aku investigate, kalau ada sedara mara dia yg jadi tout. Bole gak aku minta business sikit kat dia hahahahha

    By Blogger cohong gym, At 11:23 AM  

  • wa ha ha ha cerita hang sebijik mcm citer lorong umah aku. budak selang 2 3 bijik umah aku ni pun aku rasa short jugak sikit. hobi dia pun lari kuar dari compound umah dia bg surprise kat kereta moto org. suka sgt tgk org tekejut dan emegency break. kami dah tau perangai dia so bhati2 la bila lalu dpn umah dia. nak jadi habuan dia pi buat benda yg sama di umah tok dia, terus kena langgar n patah paha katanya. hmmm salah sapa? lu pikir la sendiri.

    By Blogger doremon, At 11:43 AM  

  • Mon,
    hahahahah ada geng rupanya budak tu. Aku rasa dua orang budak ni patut ditemukan. Macam cerita jejak kasih. Mungkin diaorang kembar.

    Mak bapak dia tak claim insurance ke? Mana la tau kan, memang mak bapak dia sengaja biarkan perangai anak macam tu supaya bole claim insurance

    By Blogger cohong gym, At 1:40 PM  

  • Mon, nasib baik patah kaki je... kalau 'jalan' terus sapa yg patut disalahkan?

    Cohong, bapak budak jiran aku tu mmg tau dh perangai anak dia tp masih 'cool' je. Entah laa, memang ada aku tengok mak bapak tak amek pot psl maslahah anak diorang. Mintak2 diorang sedar sebelum terlewat.

    By Blogger Iwan, At 8:50 AM  

  • Aku rasa parent dia akan salahkan orang yang melanggar. Biasala kan manusia, susah sangat nak mengaku kesalahan. Alasan yang diaorang akan beri ialah budak tu kecil, so orang kena la bawak moto atau kereta perlahan-lahan. Kalau dah bawak perlahan pun still kena foresee kemungkinan ada budak kecik yang kurang diajar oleh parent akan melintas tanpa lihat kiri dan kanan.

    Biasa la tu. Diaorang hanya akan sedar bila terperasan yang anak dia terkurang sorang.

    By Blogger cohong gym, At 11:03 AM  

  • kalau camtu, kau kawin je la dengan mak dia!!! Hahaha

    By Anonymous Anonymous, At 6:49 AM  

  • Lebih baik kau je yang kawin ngan mak dia hahahah

    By Blogger cohong gym, At 10:38 AM  

  • cohong, mungkin mak bapak dia ni agen company insurance kot.. memandangkan anak dia dah short,eloklah diorg bt strategi tambah pendapatan. elok minta adibah noor buat iklan ttg mak bapak kena ajar anak2 beradab di jalan raya.

    Tapi cdgn cohong utk lepuk budak tu pn ok, mgkin wire dia akan stabil terus lepas tu!

    Ttg jiran sblh rumah midi tu, semua tu pengaruh tv dan media. nak jadi cicak man ataupun puaka nyiang kerepek kot..!

    By Blogger Ifila Saila, At 3:37 PM  

  • Lipi,
    aku pun dah start syak macam tu jugak.

    Itu hari masa raya haji, kitaorang terjumpa bapak dia masa tolong korban. Dia cuma cakap yang anak dia kureng sikit. Tapi tak de pun mintak maap. Since kitaorang pun dah cool down. So malas nak cerita paanjang.

    By Blogger cohong gym, At 6:03 PM  

  • bagi la surat warning letter kat bapak dia.. atau letter of demand ker..

    By Blogger Ifila Saila, At 11:58 PM  

  • hahahahha nanti mati terkejut pulak mamat tu dapat letter of demand

    By Blogger cohong gym, At 5:24 PM  

  • By Blogger yanmaneee, At 12:34 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home