cohong gym

Sunday, July 20, 2008

Pukimak

Pukimak betul la. Lepas gym aku pegi la 7-11 nak beli roti. Aku tengok harga dah jadi RM2.60. Naik lagi? Tahun lepas Rm1.90. Pasti naik RM2.20. Pastu naik lagi RM2.40. Sekarang dah jadi RM2.60. Apa ke lakhanatnya. Asyik naik je. Tak de benda yang turun harga ke?

Harga minyak 1 liter naik RM0.70. Takkan harga barang pun nak naik macam tu sekali. Aku paham la kalau kata kos logistic naik, tapi takkan sampai barang naik banyak. Mana enforcement? Dulu kata nak pantau harga barang. Apa diaorang buat sekarang? Tido ke? Cukup la sorang je yang tido. Takkan orang lain pun nak ikut dia tido?

Jangan biar rakyat menderita pasal kerajaan tak tau nak control ekonomi. Jangan lupa kuasa ditangan rakyat. PRU 12 dah kasi warning. Nak tunggu sampai PRU 13? Kalau macam ni la keadaannya, PRU 13 nanti, masuk longkang la BN.

25 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home