cohong gym

Thursday, May 08, 2008

Iron Man

Semalam aku pegi tengok cerita Ironman kat The Curve. Aku tengok show pukul 9.30. Cerita memang best. Constume Ironman superb. Kalau bole, aku pun nak satu. Tapi satu je yang kurang kat dalam cerita tu. Orang jahat ialah business partner hero. Tapi di awal cerita sampai la nak dekat hujung, orang jahat adalah satu kumpulan pengganas di Afganistan yang di panggil The Ten Rings yang diangotai oleh pelbagai bangsa yang beragama Islam yang bercakap dalam pelbagai bahasa tapi yang boleh didengar dengan jelas ialah perkataan "Ya Allah, Ya Allah" macam orang Arab selalu cakap dalam percakapan harian mereka.
Just like other typical Hollywood movies, they potrait Islam as the terrorist. This is one way of their propaganda against the Muslim.
Pedih gak hati aku tengok. Tapi aku teruskan jugak tengok pasal aku nak tengok the Ironman dan lagi satu, aku dah bayar duit tiket. Rugi kalau tak tengok.
Apa yang perlu dibuat oleh umat Islam untuk mengeluarkan diri mereka dari dicop sebagai pengganas?

26 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<$I18N$LinksToThisPost>:

Create a Link

<< Home