cohong gym

Tuesday, July 29, 2008

Politik

Aku tengok dalam masa hari ke hari, senario politik semakin teruk. Dah macam cerita Doraemon. Tetiba je ada bukti baru la, ada kes baru la, ada bini baru, ada awek baru etc. Contohnya kes bunuh minah Mongolia. Tetiba ada SD, pastu tarik balik pulak. Sesuka hati mak bapak dia je buat macam tu. Apa dia ingat biskut ke? kejap ada kejap tak de.

Sekarang ni pulak tengah hot kes liwat. Kes ni lagi la teruk. Private doktor kata takde kesan liwat. HKL kata ada. Mana satu doktor yang bole dipercayai ni? Aku ingat, suruh Dr. Sam buat laporan lagi bagus, terus je nyanyi "Saya anak Malaysia".

Apa yang aku nampak sekarang ni dah macam drama swasta, tak pun macam cerita Venezuela yang kat TV setiap petang (p/s aku tak pernah dapat tengok cerita-cerita tu), aku dengar dari mulut orang and dari preview, pelakon-pelakonnya semua cantik dan sexy belaka. Aku kena tengok jugak cerita-cerita tu satu hari nanti heheheheh.

Apa yang kita perlukan sekarang untuk menstabilkan politik dan ekonomi negara ialah seorang pemimpin yang tegas dan cerdik. Dulu kita ada sorang. Memang sangat hebat. Ada orang yang tak suka dan ramai yang mengagumi kehebatan beliau. Pada aku dia seorang pemimpin yang lengkap. Seorang nasionalis, cekap di dalam ekonomi, bijak membuat keputusan walaupun keputusan yang tidak popular tetapi mendatangkan hasil yang manakjubkan, berpandangan jauh ke hadapan, tegas dan kadangkala kejam. Sifat ini semua sangat penting di dalam setiap diri pemimpin. Tanpa semua sifat-sifat tersebut, tak akan lengkap untuk menjadi pemimpin. Sesiapa yang takde sifat-sifat ni, jangan la bermimpi untuk menjadi pemimpin.

p/s PM sekarang ni memang confirm takde semua sifat-sifat di atas. Apa yang dia ada hanyalah mimpi-mimpi yang indah pada dia, tapi nightmare pada kita semua.

UPDATE:
EON Bank, in a circular, says it will charge 3.9 per cent for new car loans effective August 1, 2008, up from 3.7 per cent. This is the second increase in car loans interest rates in a month.Expect other banks to do likewise. Also expect it to be harder to get your loan approved. In times of crises, our financial institutions have proven to be very shy in approving loans. Back in 1997, for example, Mahathir had to force the banks to stop acting like a pussy, and to start approving loans and, therefore, encouraging spending in order to revive the economy. (from Rockybru)

That was in 1997, when TDM forced the banks to stop being a pussy. But now, do you think the banks will listen to another pussy? (unless they are lesbian hehehehehe)

22 Comments:

  • Aku rasa nak tergelak ngan kau punya post nie Cohong. Tapi aku respek gak cara penulisan kau nie. Melontarkan idea dan kupasan milik pemikiran sendiri untuk isu semasa dengan cara yang bersahaja, tapi memghiburkan. Tu yang member komen tak ingat...

    Tapi apa yang kau postkan nie semua adalah realiti sebenar kehidupan rakyat di Malaysia. Semua orang tau, inilah Malaysia buat masa kini, cuma PM sekarang nie jek yang still syok sendiri.

    Mungkin dah termakbul permintaan rakyat yang ditindas untuk dia nie letak jawatan (tapi lama lagi nak tunggu). Jangan sampai rakyat Malaysia doakan dia cepat mam*** sudahla.... Ajal maut di tangan Yang Maha Esa.

    By Blogger zuzrin, At 12:59 PM  

  • hehehehe kita sama-sama la berdoa supaya PM cepatkan lagi proses pemindahan kuasa tu. Kan dia Mr. Flip Flop.

    By Blogger cohong gym, At 4:08 PM  

  • kekeke

    Kalau betul ada kospirasi liwat najib rancang macam yang anwar cakap, Aku terpikir apa punya bahalol najib & the geng ni, awal2 lagi dah kantoii! Takkan nak arrange sorang doktor pun tak leh..benda basic tu. Lain2 yang mustahil boleh arrange!

    Kakaka!!

    By Blogger Abafahim, At 6:39 PM  

  • blh aku tukar tak perkataan 'bahalul' tu kpd 'PALUI'?

    By Blogger Abafahim, At 8:46 AM  

  • hehehhe boleh tukar, no prob. Tak perlu buat application to amend.

    Kalau betul la konspirasi najib. Inilah konspirasi yang paling bodoh dan/atau palui (hehehe)pernah Malaysia ada.

    p/s apa makna palui tu?

    Kau dah check ada blog yang mempertikaikan medical report tu? First dia kata itu bukan medical report tapi hanyalah doctor's note. The Doctor hanya seorang GP (General Practitioner) bukannya gastroenterologist. Lagi satu, the examination hanya dibuat di bahagian luaran sahaja dan dibuat selepas 1 minggu dari tarikh kejadian. Ada banyak lagi benda yang dia rebut.

    By Blogger cohong gym, At 11:08 AM  

  • rasa aku term "Palui" ni biasa digunakan oleh kengkawan dari sabah, terutama zainal tukang.

    Tapi tu ler antara perkataan yang tepat untuk gambarkan situasi politik dan menjurus kepada economi dan juga sosial malaysia skang ni.

    By Anonymous Anonymous, At 11:31 AM  

  • Sinar harian ari nih

    SHAH ALAM – Hospital Pusrawi semalam menafikan mengeluarkan laporan kesihatan berhubung pemeriksaan terhadap bekas pegawai Penasihat Parti Keadilan Rakyat, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

    Pengurus Besarnya, Wan Mahmood Wan Yaacob berkata, berikutan pendedahan laporan kesihatan itu, Pusrawi telah menubuhkan badan siasatan sendiri untuk menentukan kesahihan dokumen itu.

    Badan siasatan itu yang ditubuhkan Hospital Pusrawi dianggotai seorang pegawai kanan sumber manusia, seorang pegawai kanan pemasaran dan seorang ketua jururawat yang tiada kaitan dengan pemeriksaan ke atas Mohd Saiful Bukhari.

    Hasil siasatan dalaman ini akan diserahkan kepada polis, katanya.

    Katanya, laporan yang dikeluarkan (dikemukan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim) adalah bagi pengesahan kepada pesakit, bukanlah sebagai satu kenyataan rasmi.

    “Pemeriksaan yang dilakukannya adalah sebagai pengesahan sahaja, bagaimanapun bagi mendapatkan pengesahan tepat dia diarahkan melakukan pemeriksaan lanjut di Hospital Kuala Lumpur (HKL).

    “Hanya HKL boleh mengeluarkan pengesahan tepat,” katanya.

    Semalam sebuah laman web melaporkan Hospital Pusrawi mengeluarkan kenyataan menafikan Saiful diliwat oleh bekas pegawainya, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    Berikutan itu, seorang pegawai perubatan telah dipanggil memberikan keterangan berhubung dakwaan tersebut.

    By Anonymous Anonymous, At 11:35 AM  

  • PANTUN TELADAN 4 KERAT

    Buah cempedak diluar pagar,
    Ambil galah tolong jolokkan,
    Lepas kene jolok pegi Pusrawi jumpa pakar,
    Tapi result negative, so pegilah HKL confirm boleh sahkan.

    By Blogger zuzrin, At 12:10 PM  

  • hahahaha hebat pantun kau

    By Blogger cohong gym, At 4:38 PM  

  • katakan polis tak boleh conclude investigation.. Yang anwar buat repot kat mahkamah syariah pasal qazaf tu ape ke hhe nyer yob? Kan ke satu kriteria 'palui'.

    Mahkamah syariah pun mahkamah syariah ler..Confirm kalau bicara, macam2 kluar..

    Legally, laporan dr pusrawi mgkn ada effect 'break in the chain of evidence', tapi laporan doktor tu terlalu lemah untuk terpakai dalam evidence sebab dia bukan expert, dia (mungkin) tak pernah beri keterangan sebelum ini di mahkamah yang mana mahkamah pernah terima keterangan dia, perkataan 'refer to government hospital' dan sama ada laporan tersebut corroborated-dgn keterangan2 yang lain.

    Pada peringkat ini, investigation x conclude lagi, so, takda conclusion.

    Kalau ada pun kesimpulan dari laporan dr tu ialah saiful tu sakit lubang jubo masa nak terberak.

    (Jemput baca posting terbaru diblog aku 'israk mikraj').

    By Blogger Abafahim, At 4:55 PM  

  • Palui bermaksud bongok atau bengap tahap separa maksimum! Contoh-contoh ayat yg menggunakan perkataan palui adalah seperti berikut : 1. Palui betullah menteri-menteri sekarang ni. Kalau mau jatuhkan orang, mesti pakai idea sodomi! 2. Kenapalah polis kita ni palui betul ahh? Mau siasat kes sodomi pun ambil masa panjang! 3. Adakah doktor boleh menipu? Mana boleh! Palui! Palui! 4. Hah? Akan buat siasatan dalaman? Konfirm public nda kan dapat keputusan. Kalau ada result pun, result tipu. Kena kasi palui ja kita oleh dorang tu! 5. Siapa ba yang palui betul undi PM tu?

    By Anonymous Anonymous, At 5:25 PM  

  • Ayid,
    Doctor's note tak conclusive and dalam note tu pun ada cakap to refer to GH. Lagipun Dr. tu bukan pakar, dia hanya GP je.

    Bajau,
    Sekarang ada dah paham makna "Palui". Aku cuba buat ayat (macam kat sekolah rendah dulu hehehe) "Sungguh palui orang yang cuba memaluikan orang lain tetapi dia pun sendiri palui". Amacam Bajau, bole lulus ke? hehehe

    By Blogger cohong gym, At 9:12 AM  

  • hmmm ngam juga ayat tu. Mari aku bagi ko satu peribahasa menggunakan perkataan "palui" - Orang palui yang cuba memaluikan orang lain memang palui!" Hahahahaha

    By Anonymous Anonymous, At 10:34 AM  

  • Isk, aku tunggu2 gak apa agaknya Doktor tu nak kata psl laporan dia tu... mungkin takut kena buang spital kot.
    Yed, aku rasa kes syariah tu psl gazaf yg tiada atau tk cukup saksi. Tp aku lebih memihak kpd Ust Asri, takkan laa Saiful nak kena sodom, dia nak panggil kengkawan dia utk jadik saksi? Palui sgt ke Anwar kalau ada walau sorang saksi dia sodom Saiful? (nak gak pakai term palui, kekeke!)

    By Blogger Iwan, At 3:41 PM  

  • Bajau,

    Ayat kau memang power. Tak sia-sia kau belajar ngan aku hehehe

    Iwan,
    Dia orang semua memang palui hahahha

    By Blogger cohong gym, At 4:50 PM  

  • Cohong, ni aku laa Midi... saja guna 2nd name aku Iwan. Kot2 ngko tk perasan plak.

    By Blogger Iwan, At 5:12 PM  

  • iwan yg mcm dalam cerita akukah tanggang kat tv9 tu ke? sesungguhnya paluilah org yang memalui kedua ibu bapa mereka dunia dan akhirat..!
    Ada betul ka cohong ?

    By Blogger Ifila Saila, At 7:22 PM  

  • Ishhh... ada ke ngko samakan aku dgn tenggang. Sori ler, aku tk tengok drama swasta RTM, lgpun balik selalu lewat mlm. Hensem ke si Iwan tu? Hehehe...

    By Blogger Iwan, At 7:32 PM  

  • Midi,
    Aku tau engkau. Aku dah check kau punya profile hehehehe. Saja je aku pakai nama iwan hahaha.

    Lifi,
    Sangat betul ayat kau. Aku bole bagi markah penuh hahahha

    By Blogger cohong gym, At 12:13 PM  

  • apa ke jadahnye skrg ni tak abis-abis kes sodom anwar ibrahim, x tau mana satu yg nak dipercayai, kalau yg kena sodom nak sediakan 4 org saksi mmg rasanye x munasabahla, lainla kalau mmg dia dah plan bila nak kena sodom je panggil 4 org kawan dia suruh tengok, apa2 hal jadik kan dunia undang2 dunia yg tentukan, kat padang mahsyar nanti baru kite tau samada kes sodom ni betul2 jadik ataupun tak, wallahualam....
    p/s Lagi baik aku dengar lagu band SODOM, lagi syok metal gila

    By Blogger tamlikha, At 1:58 PM  

  • Betul apa yang awak cakap. Sekarang ni tak sudah-sudah pasal kes sodom. Orang dok kecoh-kecoh. Tapi tak de sapa yang nak kecoh pasal keadaan ekonomi kita yang semakin parah. Aku rasa kes Anwar ni macam satu diversion dari kenaikan harga barang kepada kes main bontot.
    Tak de sapa nak tolong tengok-tengokkan ekonomi negara ke?

    By Blogger cohong gym, At 4:52 PM  

  • midi, confirm la ngkau ni mmg kaki vcd daripada u lagi.. (skrg mungkin kaki astro atau dvd), citer akukah tanggang tu bukan main kat rtm, tp kat tv3 belah ptg kmdn repeat kat tv9 belah malam. yg pasti hero dia si adi putra tu lbih hemsem drp ngko... hehe..

    By Blogger Ifila Saila, At 7:45 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home