cohong gym

Friday, November 20, 2009

WPY 9816

Kepada sesiapa yang sedang mencari kereta yang menyebabkan sebiji motor terjatuh kat jalan Tun Razak, hari Jumaat, dalam lebih kurang pukul 11.45 pagi, kat area PWTC, no. plat kereta tersebut adalah WPY 9816, Mercedes Benz warna hitam atau biru gelap. Pemandu seorang lelaki melayu, membawa 2 orang penumpang, seorang lelaki dan seorang perempuan.

Pada masa kejadian, aku ngan Cornneey dalam perjalanan ke Kepong pasal nak jumpa client. Aku ikut Jalan Kuching. Sebelum masuk ke Jalan Kuching, aku kena ikut Jalan Tun Razak sebelum susur keluar ke Jalan Kuching. Aku ikut lane yang paling kiri. Masa tu traffic bergerak lancar.

Masa aku masuk ke Jalan Tun Razak aku nampak ada sebiji moto ikut lane yang paling kanan. Perjalanan kereta ketika turun dari fly over yang melintasi Jalan Ipoh adalah sedikit perlahan, so motor tersebut dapat memotong beberapa buah kereta sehingga sampai betul-betul hujung fly over. Ada sebuah Mercedes di lorong yang paling kanan yang menukar haluan untuk keluar ke Jalan Kuching.

Sepatutnya Mercedes tersebut mesti berada di lorong kiri untuk memudahkan dia menukar haluan tanpa membahayakan pengguna jalan raya yang lain. Mungkin kerana tidak menyangka Mercedes tersebut akan menukar haluan, penunggang motor tersebut gagal untuk mengawal motor dia apabila kereta tu tiba-tiba menghala ke sebelah kiri. Aku dapat dengar bunyi brek dan nampak dengan jelas penunggang motor tu tergolek kat tengah-tengah jalan. Kat belakang pulak ada van, tapi nasib baik van tersebut sempat brek. Kalau tak bertambah parah la mamat tu.

Yang celakanya, Mercedes tu lansung tak berenti. Dia terus pecut masuk Jalan Kuching. Aku tak boleh nak berenti dan tolong mamat motor tu pasal kereta tengah banyak, nanti jadi hal lain la pulak. So aku terus ikut Mercedes tu untuk dapatkan no. plat. Tapi aku nampak ada motor lain berhenti dan beri bantuan.

Mercedes tu terus pecut sampai masuk kat Jalan Kuching. Tapi bila masuk Jalan Kuching, dia dah tak boleh pecut lagi pasal banyak kenderaan lain. So aku dapat dekat dengan dia. Aku suruh Cornneey save kat dalam HP no kereta tu. Masa aku overtake, aku dapat tengok sapa yang memandu dan sapa yang menumpang dengan jelas. Muka mamat yang drive kereta tu relax je macam tak de apa-apa yang berlaku. Aku tak pasti sama ada dia tahu atau tak yang dia dah menyebabkan sebiji motor tergolek. Kalau ikut hati, nak je aku jerit kat mamat tu. Tapi buang karan je kalau aku buat macam tu. So aku teruskan je perjalanan aku ke Kepong sambil menyumpah-nyumpah mamat tu.

9 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home