cohong gym

Thursday, June 18, 2009

Perkara yang perlu dibuat

Ada beberapa perkara yang perlu aku buat dalam bulan ni dan bulan depan. Yang pertama sekali dan yang terpenting adalah untuk mengembalikan stamina yang semakin kurang. Beberapa bulan kebelakangan ni aku dah sangat kurang bersenam. Badan pun dah rasa makin tak best, tak macam dulu when badan rasa ringan dan sentiasa bertenaga.

Untuk mengembalikan stamina, apa aku buat ialah bersenam walaupun tak lama. At least aku berlari on the treadmill selama 10-15 minit sehari tak kira la aku balik dari office pukul berapa. sudah 2 hari aku sampai rumah pukul 11 malam. Sampai je, terus tukar baju dan lari on the treamill. Aku kena disiplinkan diri macam dulu. Tak bole nak kesian kat badan ni. Penat macam mana pun, aku gagahkan diri untuk bersenam.

Cara yang paling selamat adalah dengan set kan kat dalam kepala aku bila balik rumah nanti aku nak bersenam. Bila dah sampai, jangan duduk. Terus tukar baju dan pakai kasut. Bersenam dulu. Lepas dah hasbis, baru la nak duduk ke nak terbaring ke nak pengsan ke. Janji bersenam dulu.

Aku akan bersenam at least 4 kali seminggu. Sekarang ni main target area are shoulder dan chest. Back dan kaki akan jadi secondary buat sementara waktu ni.

Makan pun akan aku control macam dulu-dulu gak. Alamak, sebut pasal makan, aku dah terlupa nak minum aku punya protein shake. Cissss sungguh aku tak berdisiplin.

3 Comments:

  • Bagus cohong. Kuatkan semangat. Aku pun buat perkara yg sama sekarang. Balik kerja, tukar pakaian dan terus pegi gym. rela dalam paksa.

    Semoga punggung kau bertambah besar dgn berlari wahahaha.

    By Blogger Syamsulfaiz, At 4:09 PM  

  • "Semoga punggung kau bertambah besar"

    hmmmmmmmmmmm no comment....

    By Blogger doremon, At 9:01 AM  

  • Along,
    hahahahahahha kalau selalu berlari, punggung akan lagi kecik la. Nak besar, kau makan dan tido je, besar la dia.

    Mon,
    hahahahahaha aku pun no comment

    By Blogger cohong gym, At 5:40 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home