cohong gym

Tuesday, March 24, 2009

Pilih jangan tak pilih

Hari akan bermula mesyuarat agong UMNO. Esok pulak adalah hari pemilihan untuk pemuda, wanita dan puteri. Hari Khamis pulak pemilihan untuk timbalan dan naib presiden dan untuk majlis tertinggi. Sapa la agaknya yang akan menang.

Aku risau kalau pewakilan masih mengundi perasuah. Kalau ini terjadi maka akan terkuburlah UMNO.

Pemilihan kali ini merupakan peluang UMNO untuk membuktikan kepada orang melayu bahawa UMNO masih lagi relevan. Kepada para pewakilan, ingatlah bahawa undi anda semua akan menentukan hala tuju UMNO, BN dan negara. Kalau silap pilih, akan jahanam la negara.

6 Comments:

  • don't worry bro. UMNO dah bersih sejak SPRM in action recently. yang kotor2 semua dah kena. yang bertanding tu semua tak rasuah dah. clean. so don't worry. SPRM amat efektif dan berkesan. ;-)lepas ni takan ada rasuah lagi dah. lagipun cara pemilihan lepas ni akan direvolusi, bukan lagi bergantung kepada perwakilan tapi back to grassroot. itu yang Mr President sarankan.

    By Blogger doremon, At 1:16 PM  

  • Aku pun harap macam tu. Kalau perwakilan masih memilih mereka yang terang-terang korup, pegi jahanam sama UMNO. Melingkup la korang.

    Aku pun setuju jugak dengan saranan tu. Biar grassroot yang pilih. Takkan la calon nak pegi rasuah semua ahli UMNO. bole bankrap nanti.

    By Blogger cohong gym, At 3:40 PM  

  • Dah menang pun KJ... tu tera kena warning... Kalau kena ban terus entah2 terus jadi PM tak? Ramai orang UMNO memang suka sokong hat money politic, ye la... kalau yang lurus tu, salamnye kosong... hehe.

    Itulah trick nak menang dalam UMNO. Sama ada korup ke tidak, yang penting, perception of corruption mesti ada. Lagi org nampak korup (walaupun jujur), lagi senang nak menang. Hahaha... bila tiba2 dah menang jadi lurus plak, itu yang depa cepat2 la cari alasan nak suruh peralihan kuasa tu... hahahaha.

    Aku sindir je ni... Ramai org UMNO yang ikhlas tapi tu la, tak dapat jadi perwakilan - tak hulur... Kalau pemilihan pakai grassroot, mungkin akan ada perubahan besar. Mungkin ramai gak akan kembali kepada UMNO.

    By Anonymous Anonymous, At 2:47 AM  

  • tu la pasal. tak semua orang UMNO korup. grassroot memang berjuang untuk orang Melayu. Contohnya Mak aku, pergi ke sana-sini for free. Pakai duit sendiri. Tapi masalahnya, perwakilan dan ke atas semuanya mata duitan. Kalau tak de habuan, jangan harap la dapat undi diaorang. Terperanjat gak aku semalam. Aku ingatkan Mukriz bole menang. Tapi si KJ dan lepak kat atas pentas siap peluk-peluk lagi macam dah tau je keputusan.

    UMNO kena berubah, kalau tidak akan rebah. Bukan rebah je dah tergolek pun dah ni

    By Blogger cohong gym, At 9:58 AM  

  • amacam nak berubah kalau yg terpilih dah disahkan korup??

    By Anonymous Anonymous, At 12:45 PM  

  • walaupun tak semua perwakilan pemuda bangang, tapi pada aku mereka semua sama-sama bersalah hingga menyebabkan si KJ terpilih jadi ketua

    By Blogger cohong gym, At 2:28 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home