cohong gym

Tuesday, August 26, 2008

Permatang Pauh

Update :
Anwar menang kerusi Permatang Pauh dengan majoriti yang lebih besar.

Hari ni, hari mengundi untuk kerusi parlimen permatang pauh. Korang rasa sapa yang akan menang?

Kalau BN menang, Pak Lah akan cakap rakyat masih suka kat dia walhal rakyat dah menyampah dan benci tengok muka mengantok dia dan muka pembuang masa orang lain (tak pernah datang tepat mengikut jadual) . Dan dia akan jadi PM sampai PRU 13, dan masa tu BN akan kalah di setiap negeri. Dan dia akan menjadi Presiden UMNO pertama yang dipecat dari jawatan.

Kalau PKR menang, Anwar akan ke parlimen. Impian dia selama ni nak jadi PM mungkin akan berhasil.

Aku tak suka kat kerajaan BN yang dipimpin Pak Lah. Pada aku diaorang tak de buat apa-apa untuk rakyat lansung. Ada la sikit-sikit tapi tak de kesan. Keadaan ekonomi makin parah. Walaupun minyak turun RM0.15, harga barang tak kan turun dah. Macam aku cakap dulu, sekali barang naik harga, dia takkan turun-turun dah. Makin naik ada la.

Tapi pada masa yang sama aku tak suka kat Anwar Ibrahim. Pada aku, dia ni adalah boneka US dan Yahudi. Dia ni tak bole dipercayai. Aku tak tau la nak cakap macam mana, tapi setiap kali aku tengok muka dia kat TV atau surat khabar, aku nampak muka penipu dan pengkhianat.

Masalahnya di sini, ada sesiapa lagi ke yang layak menjadi PM? Orang yang aku rasa bole diketengahkan, tak mau bertanding jawatan tertinggi masa perhimpunan nanti. Tan Sri Muhyiddin, Rais Yatim even Rafidah Aziz pun pada pendapat aku layak menjadi PM. Aku rasa Rafidah lagi layak. Dia memang pakar dalam bidang ekonomi. Tengok saja masa dia jadi menteri perdagangan, banyak pelaburan yang dia bawak masuk. Dan dia juga lantang, tegas dan kejam. Aku rasa ciri-ciri PM yang baik ada pada diri dia, cuma satu je yang kurang, Rafidah ni pompuan. Aku rasa rakyat Malaysia belom bersedia untuk menerima wanita sebagai PM.

Entah la apa nak jadi dengan Malaysia sekarang. Kita ni dah macam keluar dari mulut harimau (Pak Lah dan kroni), masuk ke mulut dinosaur (Anwar Ibrahim dan kroni). Aku berdoa agar benda-benda macam tak berlaku. Amin

24 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home