cohong gym

Wednesday, February 13, 2008

I am back

Today is my first day working since Chinese New Year holiday. I went back to my hometown on Thursday morning. I thought the highway will clear but alas, tipah tertipu. The jam started from Sungai Besi toll up until Seremban. It took me almost 3 hours to reach Seremban. The highway was packed with cars.
Back in Melaka, Kampung Chohong to be exact, i helped my brother with his agro project. On Saturday, started at 8.30 am we were grading anak ikan keli until 6 something. We had to separate 14000 anak ikan keli into different pond according to sizes.
On Sunday and Monday, we went to Muar to "Pecah Rumah". This is the real pecah rumah because we had to tear the house down piece by piece and bring the wood back by lorry.
It was a good holiday anyway. Full with activites. Although it was tiring but it was surely fun.

12 Comments:

  • Selamat kembali bekerja. Aku balik Johor hari Khamis, jem tak ingat.. itupun masuk dari Toll Bangi. Kalau dari Toll Sg Besi, lagila jem, macam yang kau kene. Walau apapun, semoga perniagaan tahun ini akan terus maju. Jangan lupa untuk mengundi!

    By Blogger zuzrin, At 9:54 AM  

  • Itu la sebab. Aku plan nak balik rabu malam, tapi cancel pasal cousin aku ada hal. Ingatkan khamis jalan clear. Nasib baik kau ikut bangi kalau tak, jadi macam aku. bole tido dalam kete.
    kau nak undi sapa?

    By Blogger cohong gym, At 4:56 PM  

  • Tahun nie aku undi kat Gombak, sama macam sebelum nie. Untuk dapat undi aku untuk pilihanraya kali nie senang je. Kepada sesapa yang tercalon untuk jadi wakil rakyat kawasan tu, pastikan BATANG HIDUNG anda ada di pusat mengundi. Tak kira la BN ke, PAS ke. Tapi kalau sekor pun takde, tapi harap penyokong jek yang ramai, maka undi rosakle jadiknya...
    Sebab apa aku pilih cara tu? Secara logiknya, kalau nak jadi wakil rakyat ke, ketua ke, apa ke, seseorang itu mesti tunjukkan dengan cara terbuka. Mesti berkorban masa, tunjuk muka kepada bakal pengundi. Jangan le masa kempen jek nampak muka, tapi masa orang keluar mengundi, BATANG HIDUNG pun tak nampak (letih katanya, penat berkempen.. podahhh ).
    Secara logiknya, masa hari mengundilah seseorang yang nak jadi wakil rakyat tu akan dapat bertemu, beramah mesra sambil memperlihatkan BATANG HIDUNGnya kepada hampir semua orang2 dikawasannya berbanding masa berkempen.
    Kesimpulannya, kalau nak jadi wakil rakyat, jadilah wakil RAKYAT. Jangan jadi wakil PARTI. Banyak bezanya tu....
    SELAMAT MENGUNDI. Cohong, kau mengundi kat mana?

    By Blogger zuzrin, At 10:34 AM  

  • hehehehehe kau mmg power. Aku undi kat Kampung Chohong. Aku tengah dok kempen kat budak kampung suruh undi orang lain tahun ni hehehehe. Untuk ADUN undi BN, tapi untuk Parlimen undi parti lain pasal yang lepas punya MP tak berguna, buat malu je.

    By Blogger cohong gym, At 11:35 AM  

  • Hasil kajian terbaru menunjukkan trend mengundi rakyat Malaysia telah berubah. Dahulu orang mengundi dengan melihat Party hatta kalau letak songkok pun orang boleh undi asalkan mewakili Party yang dikehendaki. Tapi sekarang pengundi cenderung melihat calon itu sendiri. Kredibiliti dan karisma sebagai pemimpin dan wakil rakyat menjadi faktor utama sekarang. Trend ini adalah selaras dengan faktor pembangunan ekonomi, tahap pendidikan yang semakin tinggi dan pemikiran masyarakat yang semakin terbuka dan maju. Komen dari Zuzrin dan En Godzilla Mayo mencerminkan trend ini.
    SOKONGLAH CALON YG BERAKAL DAN RAJIN
    p.s - En Godzilla masih sokong Mr Samyvellu kah?

    By Blogger Syamsulfaiz, At 11:56 AM  

  • yes, benar lah kata-kata kau itu Mr. Along. Skrang pengundi tidak melihat parti tapi lebih melihat kepada calon yuang bakal diundi. Peminpin yang tidak membawa sebarang perubahan dan kemajuan tidak akan dipilih sama sekali. tetapi malangnya trend ini tidak menjadi pilihan dikalangan pengundi diluar bandar. contohnya pengundi di kampung aku masih melihat parti bukannya calon. tapi aku berharap sangat yuang trend ini tersebar keseluruh malaysia. kita tak sanggup dipimpim oleh mereka yang berotak udang dan hanya mementingkan diri sendiri.
    aku cadangkan kau orang mencalonkan nama aku untuk jawatan perdana menteri pada pilihanraya yang akan datang. kalau aku jadi PM maka secara otomatiknya kau orang akan menjadi kroni dan mendapat pelbagai kebaikan yang tak terkira mewahnya hehehehehe

    By Blogger cohong gym, At 4:25 PM  

  • Mr. Sammy? bukan ke samy tu atok sedara belah emak nenek tiri kau? kau kasi tau sama itu uncle, dia punya masa sudah sampai. kasi berenti sebelum kena diberentikan

    By Blogger cohong gym, At 4:27 PM  

  • Satu parti baru dilancarkan iaitu Parti Panda Nasional(PAPAN) yg diketuai oleh Mr Syamsulfaiz yag kacak bergaya spt Brad Pitt.

    By Blogger Dewangga Sakti, At 4:46 PM  

  • PARTI PAPAN, emmm... satu parti baru yang agak menarik untuk diperketengahkan. Kepada Presidennya, En Along, saya cadangkan agar anda bertanding di kawasan N107 ( Northwest China's Shaanxi Province ) yang mana tempat itu adalah kawasan populasi Panda yang amat besar. So, peluang untuk menang amat cerah. Kalau takpun letak jela calon Pokok Buloh, pun pasti akan kene pangkah.( sepertimana trend dulu2 untuk BN, letak kayu pun orang pangkah)

    Tapi kalau letak En. Along jadi calon, adakah dia seorang yang berakal dan rajin, sepertimana kata2 pujanggan En. Syamsul Faiz " SOKONGLAH CALON YG BERAKAL DAN RAJIN"?

    By Blogger zuzrin, At 9:36 AM  

  • En Zuz,
    Kami di PAPAN amat pasti En Syamsul amat berakal dan rajin.Cuma kadang-kadang dia pelupa sikit.he he
    En Zuz,zoo panda terletak di barat daya China iaitu wilayah Sichuan di tempat bernama Chengdu.Boleh lihat gambar-gambar En Syamsul di Chengdu di blog.
    kami amat berbesar hati dgn komen drpd En Zuz yang kacak bergaya lagi budiman.
    teruskan memberi sokongan kpd PAPAN!
    hidup Syamsulfaiz!

    By Blogger Dewangga Sakti, At 3:26 PM  

  • Hidup PAPAN. Saya memberi sokongan yang tak berbelah bagi pada parti PAPAN. Saya akan hantar mengundi secara SMS sebanyak yang mungkin pada pilihanraya ini

    By Blogger cohong gym, At 4:58 PM  

  • Cinabeng korang..

    By Blogger Syamsulfaiz, At 5:04 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home